Monday, November 16, 2009

:: Terima Vs Lepaskan ::

Hye Mrs Diary..

miz u so much... aku sgt heppy ngn hidup aku skg.. wlupun di timpa byk masalah, tapi.. hati aku sgt bahagia..semalam dapat panggilan kerja!! aku pun xpasti sama ada aku perlu terima atau x.. kenapa dgn aku nih yeh?? takot utk membuat keputusan lagi.. bak kate pepatah..
"ditelan mati emak.. diluah mati bapak.."
bagi aku, faktor2 pemilihan kerja dari segi:
aaaaaaaaaaaaaa
1) the most top ranking is "internet" -
hidup aku adalah iT & social networking.. tanpa internet aku rase mcm sgt bosan kehidupan harian aku tuh.. membosankan weh..kekadang aku pun jadi xpaham kenape di sesebuah syarikat tuh, perlu memBLOCKingkan internet?? same gak bill bulanan jalan gak.. xbuat kerje?? janji kerje tuh siap pd waktunyer sudah..erm~~ entah r..pelik + musyikil.. tapi yang membuatkan ketidak puasan bile ketua bahagian tuh dok melayan internet.. pergh!!.. nak block, block semua.. adil & saksama... ceh~~ ini lah salah satu sebab kenape aku syg nak benti kerje skrg.. bcoz of sume staff kt cni sgt sporting & bebas dlm penggunaan internet.. my bos pun xksh klu aku nk dok facebook depan dier.. sbb dier tau kerje aku sure siap & time dier nak ade depan mate.. hahahahha..
-----------
2) mbr yang sekepala -
klu dpt mbr2 ofis yg best ok ar.. tapi mampukah dpt mcmtuh?? now.. tmpat keje aku skg & dulu sama..bezenya antare suke sebuk jaga tepi kain orang ngn kau,kau & aku,aku.. time gelak2..time serius2..biase r.. kehidupan kite xsemestinya semua bahagia..now.. aku dah mule rase kehidupan pekerjaan.. betape pentingnya seseorang itu..entah r.. terasa syg nak benti coz kat cni semua dah harapkan aku..semua kerje aku tau.. & aku bebas untuk membuat keputusan..click aku penah ckap.. tanpa aku, kucar kacir r company.. syg gler nak blah.. ish~ish~
--------
3) waktu yang tidak terikat -
klu keje dok kt ofis je sure bosankan?? aku slalu mengalaminya.. tapi bila kt ofis baru nih, bebas.. dtg lambat pun xper.. masuk lunch lambat pun xpe..xde perasaan terikat lgsg.. pegi bank..pegi KL.. shopping kejap pun leh.. (mengular r tuh..hehe) bagi aku semua tuh same jek.. janji jgn mendesak sudah..
-----
erm~~ berdasarkan dari faktor2 ini, boleh kah aku dapat lagi persekitaran kerja sebegini?? bebas melayari internet, bebas bergossip & bebas dengan waktu kerja.. pape pun credit utk magna bridge cuz byk bg aku peluang spai jd insan terpenting.. aku rase mcm xnak blah dari cni & sumtime aku bersyukur sbb dapat diberi pengalaman kerja dalam bahagian akaun...kekadang tuh wat aku terpikir bahawe keputusan yang kite buat itu tidak semestinya sesuatu yang boleh wat kite mendapat penyesalan.. tapi semua tuh di uji oleh Allah setabah mane dan seikhlas mana kita dalam membuat sesuatu keputusan itu..aku percaya ujian itu dah pun aku lalui dgn tabahnyer.. 7bulan dah aku lalui kehidupan yang perit tapi untuk berpatah balik itu bukan aku..semua yang telah aku lalui ku anggap adalah mimpi ngeri jek..so.. pasni sila ar duduk & berpikir panjang 3 fator utama tuh..haahahaha.. yelah..nnti macamner nak updated blogkan??facebook?? owwhh nooooo!!!~~


~ LurVe PrinceSs ~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
template by suckmylolly.com