Monday, November 16, 2009

aritu hangout ngn my fwenz.. best giler.. topic gossip kami : xde yang menarik pun.. bla..bla..bla..bla.. terkeluar ar topic ketidakpuasan dalam kerja..





fara : aku bengang ar ngn budak ofis aku..
me : naper?? ko nak tukar keje lagi kew??
fara : xla.. tapi masalahnyer mcm saje jek nk cari point.. geram aku..
me : standard ar tuh fara.. manusiakan.. semua rase dirinya P.E.R.F.E.C.T!!
fara : tu ar pasal.. igt dier gaji besar leh tindas orang bawahan sesuka hati ker??
me : betul3~..hehehe
fara : klu ko kan cik, klu atasan ko asyik cari pasal ngn ko, ape ko nak wt??
me : aku?? cari keje len sudah..
fara : tapi kerje tuh, semua aku wt..partner aku xreti wat lgsg pun..
me : haa.. pe lagi.. benti jela klu ko rase xtahan.. watpe ko nak simpan2 last2 ko yg makan hati??fara : mmg pun tapi nanti ar dulu..
(hahahaha..kami gelak sbb fara nih mmg mcmtuh)
me : ala.. klu org dah xreti nk hargai ko.. wtpe ko nk dok diam lagi..
fara : betul gak tuh cik..
kak ayu : haa.. dah tuh.. benti jelah.. senang.. tapi aku rase dier suke kt ko.. geram tgk ko seksi sgt..
(hahahahah.. sengal kak ayu nih)
me : yups.. agaknyer r kot fara.. senang cakap ar.. klu ko wt kerje bagus bile ko benti sure dorg rase kekurangan & menyesal punyer.. tapi klu dorg offer ko lg tinggi time ko nak anta tender tuh, ko jgn ar terime..klu leh jgn benti sbb gaji walaupun ianya benar.. klu aku.. xkan terime wlupun lg besar.. sbb.. dier xpenah nak menghargai ko.. & slalu cari pasal ngn ko kn??.. watpe nk memperbodokan diri kau..tu bg pendapat aku..
fara & kak ayu : menganggukkan kepala..
ignore~~

klu situasi mcm fara, sure aku dah undur diri.. mengundur diri bukan bererti aku kalah.. tapi sbb aku sygkan diri sendiri.. xnak wat tambah dosa dok mengata orang.. biar aku blah & jgn pandang belakang.. walau kau tau kehidupan ko sgt rumit afta diz..tapi hakikatnyer hati ko senang & tenang sebab ko mengalah.. mengalah lebh baik tau!!.. biar orang nak dok mengata ko & menjaja cerita pasal diri kite nih..yang penting kau tau ape yang kau buat.. tapi...ko jgn ar jd bodoh sgt.. ada 1001 cara untuk handle semua tuh..ubat untuk orang yang berdendam adalah balas dendam.. eh.. tu bukan ayat aku.. aku copy paste dr ayat kat tv yg aku tgk td.. hahahahaha...yang pastinyer jgn takut untuk membuat keputusan kerana jika kita yakin bahagia menunggu disana maka bahagia larh keputusannya..





~ Lurve Princess ~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
template by suckmylolly.com