Thursday, June 11, 2009

:.KALI TERAKHIRKU LIHAT WAJAHMU.:

"Dalam dakapan senja
Kurenungi sinar matamu
Berat rasa melepaskan
Dikau pergi

Dingin hembusan bayu
Lemah longlai langkah kakimu
Lambaianmu kian jauh
Dari mata

Malangnya...
Bencana menimpa
Kau telah pergi untuk selamanya
Tak kembali

Pada saat terakhir
Kumelihat paras wajahmu
Kau bisikkan hanya sayang
Kepadaku... "

*****************************************

uish...lagu yg menyentuh jiwe n raga..mmg tangkap lentok abis siot..lagu nih..mungkin lagu nih byk menyentuh hati n prasaan aku..sumone yg buat aku insaf adlah ma late grndfather..dier da pegi tggl 16 August 2008..huhu..sedih giler..hanyer tuhan jew yg tau prasaan aku time tuh..mmg ar aku nih bukan cucu yg baik..tp bg aku..tanpe dier aku rase kehilangan besr..dier baik sgt..n pramah yg amat sgt..imam kampungkan?? aku terkilan cuz saat2 akhir aku xdpt nak tgk wajah suci dier!!!!!

Hari tuh, adlah hari nabi naik ke langit..atok pun same..perjalanan ke kmpg mengambil mase 2jam 30 minit...aku terpakse tggu adik aku balik dr kuantan, pukul brape plak nk gerakkan..mak dah balik kmpng dulu..aku mmg xbg dier tggu aku..xpe..aku da besar..leh bwk sndiri...bile adik aku spai je..aku teruskan perjalanan..5org skali naik..viva aku 850 jer..tp xpe..jnji spai..n aku sebgi seorg akak ni, bertnggungjawb utk mmbawe adk2 aku pulg ke kampng...dlm perjlnan sedih menyelubungi diri..tp aku akui lg..dah abis 140km/j dah aku bwk..seb bek xmlambung kete aku..da masuk kwsn,hati da lege..

ttbe dpt panggilan dr mak..dlm hati aku mengucap panjang..knpe mak call???rupenyer mak kate, xpyh g hspital..atok da ok..ok r..lege rase hati..aku meneruskan perjalanan..tp niat di hati nk gak terus ke hospital nak dok ctu gak..aku da bwk selajunyer da nih utk spai ke jambatan muar..lg 20 minit nk sapi ke jambatan..dpt lg panggilan dr mak..'atok da tak de!!'...ayat tu simple..tp mengundang tangisan pd kami adik beradik..wlupun xmeraung, tp kemerahan di mate sudh cukp membuktikannyer...sedih..hibe..pilu...kami terus meratapi kesedihan..n meneruskan perjalan ke kmpg...

atok....kali terakhir ku lihatmu, pd majlis pertunangan zurai...sedihnyer aku..di majlis pertunangan aku hanye atok mak je yg menemani aku...sedih...

biler aku pulg ke kmpg, aku xkn miz utk menjengah pusara atok..atok adalah atok yg terbaik!!!

cucumu.......al-fatihah...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
template by suckmylolly.com