Monday, June 21, 2010
:: Jerejak Island Resort ::
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 12:58 AM 0 comments
Sunday, June 20, 2010
:: HATI INI TERLUKA LAGI ::
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 9:36 PM 0 comments
Friday, June 18, 2010
:: Bercuti ::
Hari ni aku ankan bercuti... ke Pulau Pinang... bercuti utk merelexkan otak2 yg tgh bLur nih... Hopefully semua berjalan lancar k!!! Amin
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 3:35 AM 0 comments
:: GenTinG ::




Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 2:31 AM 0 comments
:: Lamenyer x berBlogging ::
owhhh my Luvly BlogGer !!! Miz u So Much.. sbb kat ofiz bawu nih kejap boleh dan kejap xblh.. tapi slalunye xbolehla.. isshhh.. tension..
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 2:17 AM 0 comments
Thursday, February 18, 2010
:: CeRita TenTang CiNta ::
Sukarnyer nak melelapkan mate… lately sgt susah nak tido.. esk klu xkeje xpe… arghhhh… tensionnyer… mungkin salah satu faktor kenape tidak dpt melelapkan mate adalah kerana bile majlis yg bermakne terpakse dipospone.. bagai nak menanges rasenyer diri ini… menanges air mata darah skali pun xkan mungkin dapat menenangkan hati ini.. ya allah ya tuhanku… aku bermohon padamy agar segalanyer berjalan dgn lancar…
Bile internet lt umah dh xleh pki aku mule gelisah.. entahla… dahla xde tempat nak mengadu.. skrin laptop nih plak wt hal… sakit mate aku nak menaip…
Aku mengarang sambil mendengar Sinar FM.. lagu fuhhh lamak.. tangkap leleh.. mulela aku teringat akan zaman aku belajar dulu yg mane mmg meleleh airmata nih bile dok pasar SINAR xpun BEST 104… teringat zaman tuh..alangkah indahnyer bile boleh balik ke zaman itu.. zaman di mane terjadinyer drama telenovela… arghh.. remaje.. bile teringat akan kenangan tuh, aku ttbe jd sedih dan sayu.. kalau aku bijak memilih mungkin aku dan dier akan bersatu sampai sekarang.. atau pun andainyer aku xikotkan amarahku mungkin juga aku dan dier xkan berbalah spai wujudnyer insan ketiga..
Benarkah akan hadir sebuah cinta remaja yg berakhir dengan kebahagiaan.. andai diberikan 1 peluang aku nak ckap kat ‘K’ aku xpernah membenci die.. malah aku jua xsalahkan dier 100% di atas perpisahan ini.. malah aku juga bersyukur sbb dier telah berikan aku peluang utk menemui Teman Sejati… mengenali erti dunia sebenar.. dunia remaja.. sedar akan kelebihan diri dan xkan diperbodohkan lagi oleh insan bernama lelaki… malah aku juga turut bersyukur kerana memberi peluang pada diri ini menempuh sendiri sebuah kehidupan yang penuh dengan pancaroba.. tanpa masalah, xkan ade penyelesaian…mungkin dulu aku terlalu lurus utk mengenal kehidupan namun bile persengketaan terjadi aku semakin berani untuk semua itu..
Andai diberikan 1 lagi peluang, aku juga ingin mengucapkan SELAMAT TINGGAL dan semoga berbahagia bersamanyer ‘S’…. mmg sesuatu yg benar bahawa aku mmg sudah lame menyimpan perasaan pada kau… namun terlalu sukar utk aku luahkan.. bukan aku xbersedia waktu dan tika itu.. bukan juga kerana aku masih sygkan ‘k’ tapi… aku sedar yang ALLAH xpernah menulis atau berkata yg kite ditakdirkan jatuh cinta.. mungkin pada saat aku ingin melafaskan kate terima tapi mungkin masa itu sudah terlewat.. alangkah hancurnyer hati ini.. namun aku akur dengan ketentuan takdier.. kite mmg tidak ditakdirkan bersama.. tapi sebagai TEMAN TAPI MESRA sudah cukup membuatkan aku terasa bahang kebahagiaan bersamamu.. aku bukan awekmu malah bukan juga siapa2 tapi kau terlalu baik mendengar setiap keluhan dari aku.. mungkin itulah sikapmu yang paling aku hormati.. tapi segalanyer berakhir tanpa titik nokhtah.. aku punyai sesorang yg teristimewa dalam hidup dan kau terus bahagia bersama dier.. berita yang aku dengari tentang pertunangan itu, aku doakan kau berbahagia mungkin dier lg terbaik untukmu…
Dan jika peluang itu hanya diberikan sekali sahaja aku lebih memilih untuk mengatakan pada ‘T’ bahawa aku teramat mencintai dia malah lebih dari segalanya… mungkin dier bukan pilihan hati aku pada awalnya namun, dier adalah cinta sejati untuk diriku kerna dier yg akan bersam membina sebuah kehidupan… bukan untuk sehidup semati malah hingga ke akhir hayat… dier mungkin xkan pernah tahu akan kasih sayang aku berikan padanya adalah lebih dari aku menyayangi diri aku sendiri.. 1 saje yg aku pinta adalah dia juga turut menyayangi aku seperti mana aku mencintai dan menyayangi dirinya…
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 8:50 PM 0 comments
Wednesday, January 27, 2010
:: bekerja ::
arini seperti biase tenage di kerah lg utk bekerja... sgt mengantoknyer... arini xde yg menarik cume nak bgtau semlam 27 jan 2010 ade 1 kes tergempar di taman medan... woooo... sgt mengejutkan.. kepala BABI di baling di dalam Masjid di kg dato harun... knpe yeh???? bahaye nih... takotnyer r... adakah bakal terjadi seperti dulu.. gado2.. parang2.. bunuh2.. aikkyaaa... tensionnyer....
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 10:59 PM 0 comments
Wednesday, January 20, 2010
:: my first day 20 Jan 2010 ::
arini ari pertama bekerje ditempat baru.. kerje mcm biase dh menanti.. bagai xpecaye yg akhirnye aku akan meninggalkan Magna Bridge jua.. sedihnyer~~ sob..sob.. tp itulah hakikatnyer... bukan kerana xbest or bermasalah tetapi aku memilih utk di sini kerana sebab tertentu.. doa ibu selalu termakbul.. sorry kat mak cuz td rasenyer mak menanges sbb aku.. cian mak... xniat pun nak terkasar bahase ngan mak... tapi... entahla... maafkan rose ye mak...
penat bekerje... aku ingin pulang.. dh penat sgt... k..
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 2:27 AM 0 comments
Sunday, January 17, 2010
:: 17 DeC 2010 ::
cupcakes yg sgt sedap.. nYum~nYum~.. ade 4 bijik aku dah telan.. sbbtuh aku gantikan dgn bunge hitam... hahahahahaha
Bakul buah... aku suke kaler buah-buahan beserta bakul Pink Hitam nih.. so suuwiiit
sireh junjung
nih aku dh penah wt mase aku dulu.. now mak bg idea lg skali.. aku lg suke.. BarBie Doll.. hehe
Bekas cincin.. beli dh siap jek... xreti nak buat nok.. hehehe
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 11:12 PM 0 comments
Sunday, January 10, 2010
:: beriadah ::
10012010 :: beriadah menaiki basekal di Taman Pertanian Malaysia ( Bukit Cerakah ) dah macam mawi & ekin ar pulak... hahahhaah... so romantis babe.. btw, thanx a Lot to u my dear..
muke penat tp tatap control macho.. hahaha
dear... yela2.. macho r.. hehe
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 8:09 PM 0 comments
Monday, January 4, 2010
2010
happy NEW YEAR!!!! bile sebut pasal new year sure ade azam baru rite?? erm.. for me.. setiap azam tuh klu xbetul2 nak capai sure xkan daptnyer.. aku xde azam.. tp yg pasti aku try utk menjadikan diri lg yg terbaik di mata si dia.. menjanjikan kebahagian miliknya.. ape yg aku tau.. tahun baru dunia baru.. kerja baru.. bf/tunang jek yg lame.. hahahah.. smbut new year bersama si dia utk kali ketiga.. huh.. hopefully utk slamenyer..
Grill Chicken (1/2) RM18.00 + epal juice RM10.00
aku & nurul kepenatan selepas makan.. perut BUNCIT dah.. hahaha
Kami buat macam rumah sendiri ok.. hahahaha
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 12:23 AM 0 comments
Wednesday, December 16, 2009
:: oh HanDphoNe ::
Aaaa~~ Aaaaaa~~….. aku menjerit bile terpandang akan hp nih.. mmg hp nih agak old school design lame.. tapi hp nih yg paling aku suker.. sbb designnyer yg pelik.. suker giler.. xde hp yg terbaik dlm hidup aku slain hp nih.. dulu aku ade meminati 1 hp nih.. lebih kurg mcmnih..tp xde kamere.. brand samsung..kalau aku dapat sure aku xkan jual.. lgpun sume hp aku aku xpnh jual.. thanks to syg cuz betulkan hp nih.. aku beli hp nih tahun 2007 kot..my first gaji.. sgt susah payah aku nak dptkan.. bile dh dpt beli pastu anak buah aku g patah 2.. bagai nak menanges nih.. nak minx ganti rugi xdenyer r dpt balik.. aku pun terpakse memakai hp yg buruk jek.. sob..sob.. pastu bile kenal syg.. syg tolg repairkan.. seb bek sy prihatin.. pastu rosak balik.. now bile aku dpt balik aku merasakan sgt terharu & hepy.. thanks a lot babe.. I luv u so much..
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 6:18 PM 0 comments
:: Borink ::
Lately terlalu banyak sgt keje.. bagai nak pecah kepale hotak aku nih.. susahnyer hidup.. now bile dtg ofis jek sure mengalami selseme yg melampaui batas.. tuh namenyer pressure.. arghhhh!!! Tekanan yg meluap2.. kekadang merasakan tidak berbaloi ngn sume tuh.. tapi apekan daya.. untuk beberape ketike jek.. afta 1 year I try to find another job yg xberape nak membebankan.. aritu terlepas interview utk gov.. now?? Tensionnyer.. sampai bilakah?? Pas kawen leh x dok umah jek?? Syg bg ker?? Kemalasan utama bg aku.. bukan disebabkan kerja.. kerje ape pun bg aku sumenyer membosankan.. uwaauwaa.. nak balik ke zaman belajar dulu.. xde tekanan & bebanan.. sape nak sponsor angkat tangan!!!.. hahahhaha.. ini bukan statement menyatakan yg aku menyesal memilih keje ini.. ini adalah statement yg aku malas nk bekerje wlu kerje ape pun.. melainkan kerje yg xde dateline.. tensionnyer.. kerje ok.. tp aku yg xok sbb MALAS..
Bersama rakan2 ofiz berposing di kala bos tiada di ofiz.. sgt bahagianyer hidup… xpayah nak wt keje sgt.. hahahhaha…
+ Hari2 terakhir Alfie +
+ aku Vs Syafiah +
+ sweetnyer +
+ sempoi +
aaaaaaaaaa
~ Lurve pRinCesS ~
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 6:08 PM 0 comments
Tuesday, December 15, 2009
:: adakah ini aku?? ::
when i looked at my pict yang dolo2.. terus aku berazam & bernawaitu utk menjadi ataupun kembali kepada dulu.. shit!! adakah aku kini sgt gemok?? ya... i think so.. bcoz perut aku semakin gelebeh... no!!!!!! no!!!! wut happen to me??
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 8:55 PM 0 comments
:: ermmm ::
ntah untuk keberpa kali aku mengeluh arini.. knpe yeh.. entah ar.. aku xtau ape sebenarnyer yg aku ingini... sukar untuk aku menilai diri aku sendiri inikan orang lain.. menjaga hati dan perasaan sendiri adalah lagi tertekan dr menjaga hati dan perasaan orang lain.. mungkinkah aku in yang cerewet?? dear di hujani krje yg menimbun2... sampaikan mase untuk aku adalah terhad.. ataukah malas nak layan kerenah aku?? cian syg... selalu menjadi mangsa keadaan... letih melayan b.. kawan2.. semoge sayang tabah untuk mengharungi liku hidup.. orang boleh mengata kite.. tapi orang xkan boleh menghalang kite.. biar ar orang menabur fitnah.. yang pasti mereka2 itu adalah penyamun.. hahhaha..
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 6:49 PM 0 comments
Sunday, December 13, 2009

Mohd Hakimi Othman.. tahniah.. semoga berbahagia ke akhir hayat bersama pasangan.. teringat pulak zaman2 sekolah dulu.. start kenal kimi dari sek rendah lagi.. pernah sekelas.. pernah sama2 bermain2 kejar2an.. hehe.. kimi cooL orgnyer mybe cover macho kot.. hehehe.. papepun tuh semua kenangan lama.. ape yg penah jd antara aku ngn dier.. hanyer kenangan di waktu sekolah.. kawan2 rapat byk membuatkan aku merindui zaman sekolah.. tahniah kimi...
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 10:09 PM 0 comments
:: 13 DeC 2009 ::
semalam pergi majlis kawen Qimi & Zura.. Zura punyer majlis not bad.. suke tgk pelamin dier.. nampak grand gitu.. kt umah zura dpt g kejap jek.. xdapt nak snap pict sbb nak berlari ke umah qimi.. umah zura & umah qimi xjauh..jalan kaki jek.. spai2 umh qimi dier tgh bersanding.. heppening & ok ar.. tema coklat..
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 5:14 PM 0 comments
Friday, December 11, 2009
:: 09 NoV 2009 ::
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 8:07 PM 0 comments
Friday, December 4, 2009
:: Hari ini Hari Jumaat ::
arini ari jumaat 04 Dec 2009....
seperti biase, malasnyer nak wt keje.. tapi apekan daya.. mesti kene kerje.. owwhhh.. tension maa.. hehehe
ape yeh nak buat malam nih?? akak xde..
semalam kami lepaks.. aku, akak, ayu, tinie & khaty.. sgt best.. tp gamba xde cuz malas dh nak bergamba.. 1st lepak kt ayam penyet ss15 subang jaya.. menarik jugak ayam tuh.. aku juz makan ayam jek.. tapi yang len aku xmakan... sbb aku dh kenyang.. share ngn akak.. sharing is caring.. hehehe..
afta lepaks2.. kami g karok.. ala.. kt dalam box jek.. erm.. boleh r dari xde.. nyanyi lagu?? hahha.. sore aku paling xsedap tapi aku peduli ape.. aku kan artis.. hahhahaha.. 12 lagu.. tapi yg bestnyer cuz akak sgt bengang dengan tinie sbb tinie mcm telah merugikan rm2.00 utk 2 lagu dier.. nyanyi lagu kau kunci cintaku.. hahahahaha.. siap buat gaya.. kunci.. kunci pintu.. hahahah.. secare xsengaje idea tuh wujud.. hehhe..
ok larh.. singgah sekejap jek.. arini balik awal sbb sgt penat.. bai.bai.. mrs diary.. muahhx
-----
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 1:08 AM 0 comments
Wednesday, December 2, 2009
:: LuRveLy ::
Muhammad IkmaL.. sweetkan name tuh?? Tuh bukan name utk anak aku..tap tuh name anak buah aku yg sgt comey.. 4 me r.. teletah sgt ar xleh nak kate pe.. Hobi :: Dancing :: pantang dengar perkataan joget sure nak berjoget.. danial.. oh.. danial.. Danial adalah anak kepade abg aku.. :: Mohd Taufik Rahman :: biler name di penuhkan jadi ar
<@> Muhammad Danial Ikmal Bin Mohd Taufik <@>
panjang ar gak.. tapi name anak buah aku yang len sume panjang2 …
ggggggg
1) Muhammad Haikal Zayani Bin Khairul Hisyam
2) Muhammad Hafizan Afwan Bin Khairul Hisyam
3) Aina Zafriyani Binti Mohd Asri
4) Muhammad Azib Khuzair Bin Mohd Asri
5) Muhammad Danial Ikmal Bin Mohd Taufik
-------------
Ejaan name yg terlalu panjang tapi panggilan hanyelarh seciput.. Haikal, Fizan, Yani, Uzair & ikmal.. sgt kelakar.. agaknyer klu masok exam letih nak menulis name jek kot.. xpun org dh start jwp soalan 5, dorg baru setel tulis name.. hehehe..
Posted by :. PoshGewtist Da PinKy .: at 5:57 PM 0 comments







